Copywriting is een onmisbaar onderdeel van de content marketing strategie. Goede, leesbare teksten met een duidelijk doel bepalen vaak in hoeverre content succesvol is. Vrijwel iedere uiting van je bedrijf bevat tekst. Dat kan gaan om de dienstenpagina’s op je website en categorie content op je webshop, maar ook de inhoud van een flyer of brochure. Iedere uiting van je bedrijf levert een contactmoment met de doelgroep op en is daarom belangrijk.
Wat maakt een tekst goed?
De meesten van ons redden zich prima als ze een stukje tekst moeten schrijven. Het grote verschil tussen een tekst en een goede tekst zit in de mate waarin de tekst erin slaagt om het doel bij de beoogde lezer te bereiken. Het is goed te vergelijken met het maken van een foto. Iedereen kan tegenwoordig op zijn telefoon foto’s maken. Dit maakt van ons nog geen professionele fotograaf. Zo werkt het ook met het schrijven van een tekst.
Een goede tekst is een tekst waarbij op voorhand goed nagedacht is over het doel van tekst, de doelgroep en de wensen die een doelgroep heeft. Ook de verschijningsvorm van de tekst is een belangrijke factor. Een tekst geschreven voor het internet heeft een andere vorm dan een geprinte tekst.
Een website met goede content verbetert niet alleen de conversie maar ook de vindbaarheid in zoekmachines.
Interesse gewekt?
Wie er voor wil zorgen dan zijn teksten goed gelezen worden en hun doel bereiken doet er verstandig aan zijn copywriting uit te besteden. Wij gaan graag met je in gesprek om te kijken op welke manieren de content op je website kan verbeteren. Van hieruit maken we samen een plan van aanpak. Aarzel niet om contact op te nemen met JT Digital! Een kennismaking is altijd geheel vrijblijvend!