Wie direct meer omzet wil generen met zijn webshop heeft veel baat bij een campagne in Google Shopping. De prijsvergelijker van Google maakt het mogelijk om je artikelen rechtstreeks te tonen aan de bovenkant van de zoekresultaten. Wil je weten hoe JT Digital je kan helpen met een renderende Google Shopping campagne? Dat lees je hieronder.
Wat is Google Shopping?
Waarom is Google Shopping zo effectief? Wie actief zoekt naar een product ziet bij Google Shopping direct een aantal aanbieders. De advertenties worden getoond inclusief producttitel, productafbeeldingen en de prijs. Deze vertoningen kosten je als adverteerder niets. Je betaald pas als er op de advertentie geklikt wordt. Is je product niet datgene wat iemand zoekt of is de prijs te hoog zal er niet op geklikt worden. Dat maakt verkeer uit Google Shopping zo relevant.
Google Shopping geeft je de mogelijkheid om je productassortiment rechtstreeks in Google aan geïnteresseerde klanten te tonen.
Google Shopping optimalisatie
Zoals je van andere campagnes in zoekmachines gewend bent is het mogelijk om de resultaten continu te verbeteren. Door de data te analyseren en te evalueren komen er actiepunten naar voren. JT Digital helpt haar klanten in dit proces. Uitgangspunt hierbij is het rendement van de campagnes. Geoptimaliseerde Google Shopping campagnes zijn voor webwinkels het perfecte kanaal om de omzet te verhogen.
Google Shopping bij JT Digital
Als je wil starten met Google Shopping of al actief bent maar een beter resultaat wil halen helpt JT Digital je graag verder. Een relevante Google Shopping campagne start met een goede productfeed. Dit bestand, waarin je volledige assortiment staat, biedt je bij Google aan via het Google Merchant Center. Na goedkeuring door Google starten we met de opzet van de campagnes in Google Ads. Bij het opzetten van de campagnes houden we uiteraard rekening met je specifieke doelen.
Interesse gewekt?
Een quickscan is kosteloos en geeft direct inzicht in de kwaliteit van je campagne. Neem vrijblijvend contact op met JT Digital om de mogelijkheden van Google Shopping te bespreken.