Adverteren in zoekmachines heeft de grootste kans van slagen als er een gedegen strategie aan ten grondslag ligt. In het huidige online landschap is de concurrentie hoger dan ooit. Het is onvoldoende relevante zoektermen te selecteren en hier een campagne voor op te zetten. Zoals bij alle andere vormen van marketing is het belangrijk om de klant centraal te stellen bij het bepalen van de strategie.
Wat is een SEA strategie
Een goede SEA strategie is een strategie die bijdraagt aan het behalen van je doelstellingen. Deze doelstellingen vormen dat ook altijd het vertrekpunt. Wil je met bedrijf groeien? Wil je de omzet van je webwinkel verhogen? Of wil je de marketingkosten voor de omzet verlagen? Het antwoord op deze vragen bepalen welke keuzes je maakt in je SEA campagnes.
Zoals bij iedere vorm van marketing vormt het uitgangspunt altijd je klant. Je beoogde klant doorloopt een aantal stappen voordat hij een betalende klant wordt. Bij iedere fase in het proces hoort andere zoekgedrag in de zoekmachine. Naarmate men zich verder in de zogenoemde klantreis bevindt zal het zoekgedrag steeds specifieker worden. Afhankelijk van je doelstellingen zal een SEA campagne hier op aan moeten sluiten.
Wil je meer omzet doen en is er een duidelijke groeidoelstelling? Dan moeten de campagnes ervoor zorgen dat beoogde klanten in een oriënterende fase je website al bezoeken. Wil je de marketing juiste meer richten om de klant die al koopbereid is dan zal een campagne gericht moeten zijn op personen die zicht ver in de klantreis bevinden.
SEA geeft je optimale controle over de besteding van je marketing budget. Sluiten jouw campagnes aan bij je doelstellingen?
SEA strategie bij JT Digital
JT Digital gaat graag vrijblijvend met je in gesprek om te kijken of je SEA campagnes aansluiten bij de doelstellingen van je business. Een kosteloze analyse maakt hier onderdeel van uit. Ben jij benieuwd naar de kwaliteit van je campagnes en wil je weten of er ruimte voor verbetering is? Neem dan contact op!